Wil jij meer weten over de ENGIE? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van ENGIE bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Over ENGIE

ENGIE is een multinationaal Frans energiebedrijf. In 2008 is het concern ontstaan doordat Electrabel in 2008 werd overgenomen door SUEZ. van 2008-2015 heette het bedrijf GDF SUEZ. Pas in 2015 werd de naam veranderd naar ENGIE. Vanaf januari 2016 is GDF SUEZ in Nederland alleen nog werkzaam onder de naam ENGIE. Het bedrijf opereert in 70 landen en heeft meer dan 150.000 werknemers. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag en er werken meer dan 5.700 personen voor de Nederlandse afdeling. ENGIE wil zijn klanten helpen met de transitie naar een duurzame wereld. Dit doet ENGIE door flink te investeren in duurzame energie. Een belangrijk doel van ENGIE is dat klanten de regie in handen krijgen en hun eigen energiekosten kunnen managen en optimaliseren. ENGIE is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt.

ENGIE Tarieven

ENGIE biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn.
Het getoonde tarief voor stroom en gas is inclusief energiebelasting en 21% btw. De tarieven zijn gebaseerd op basis van een nieuw modelcontract met een verbruik tot 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. De terugleververgoeding is gebaseerd op het enkeltarief.
Als je instapt kunnen de tarieven anders zijn dan hieronder getoond. Kijk voor de meest actuele tarieven op energieprijzen. Voor de terugleververgoeding kan je terecht op terugleververgoeding.

Product Tarief
Stroom enkel € 0,327
Stroom normaal € 0,347
Stroom dal € 0,303
Gas € 1,419
Terugleververgoeding € -0,010

Laatste update: 2 oktober 2024

variabele tarieven ENGIE

Daluren van ENGIE

Alleen als jij een meter met een dubbel telwerk hebt of een slimme meter maak jij gebruik van het daltarief. Met een enkele meter betaal je een bedrag wat een combinatie is tussen het laag- en hoog tarief.

Wanneer de dal- en piekuren zijn hangt af van je netbeheerder. De energieleverancier heeft hier niks over te zeggen. Afhankelijk van de regio waar je in woont kunnen de dal- en piekuren verschillen. In de tabel hieronder staat per provincie wanneer de dal- en piekuren zijn.

Provincie Daluren
Groningen 23:00 – 07:00
Friesland 23:00 – 07:00
Drenthe 23:00 – 07:00
Overijssel 23:00 – 07:00
Gelderland 23:00 – 07:00
Flevoland 23:00 – 07:00
Utrecht 23:00 – 07:00
Noord-Holland 23:00 – 07:00
Zuid-Holland 23:00 – 07:00
Noord Brabant 21:00 – 07:00
Limburg 21:00 – 07:00
zonne energie ENGIE

Terugleververgoeding van ENGIE

Bij ENGIE is de terugleververgoeding gelijk aan de leveringskosten. Je hebt alleen recht op een terugleververgoeding wanneer je zelf energie opwekt met zonnepanelen.
Aan het eind van het jaar zal je energieleverancier gaan salderen. Dan wordt er gekeken hoeveel energie jij hebt opgewekt en hoeveel jij hebt verbruikt. Als je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt kan het zo zijn dat je geld terug krijgt van ENGIE. Bij ENGIE mag je onbeperkt blijven terugleveren.

Loyaliteitsbonus of cashback

Energieleveranciers bieden via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl loyaliteitsbonussen of cashbacks aan, deze worden aan het eind van het eerste contractjaar uitgekeerd. Voorheen waren dit welkomstkortingen, maar met de komst van de nieuwe opzegboete is er ook een wijziging in de regels rondom een welkomstkorting. Energieleveranciers zijn nu verplicht de welkomstkorting binnen 2 maanden uit te keren. Om voor jou toch het goedkoopste contract aan te kunnen bieden en ervoor te zorgen dat je minimaal een jaar bij de leverancier blijft bieden ze nu loyaliteitsbonussen aan. De loyaliteitsbonus die je bij ons op de website vindt, zal je niet tegenkomen op de website van ENGIE zelf.

Welke contracten heeft ENGIE

ENGIE biedt zowel vaste als variabele energiecontracten aan met een looptijd van één, drie of vijf jaar. Binnen deze contracten wordt er onderscheid gemaakt tussen groene contracten, grijze contracten en gecombineerde contracten. Gecombineerd wil zeggen dat het uit zowel groen als grijze stroom kan bestaan.

Waar haalt ENGIE de energie vandaan?

Soort energie Product % duurzaam
Engie Retail 20,5% Zonne-energie
58,3% Windenergie
16,5% Waterenergie
4,7% biomassa
100% duurzaam
23,3% uit Nederland
Engie Nederland (alleen zakelijke levering) 3,5% Zonne-energie
19,7% Windenergie
10,1% Waterenergie
1,6% biomassa
65,1% fossiele brandstoffen (uit NL)
34,9% duurzaam
groen ENGIE

Hoe ziet WISE de energieleverancier ENGIE?

WISE heeft ENGIE niet meegenomen in het onderzoek. De Nederlandse tak van het Franse multinationale bedrijf staat al sinds eind 2020 te koop. De onderzoekers hadden verwacht dat tegen de tijd dat het onderzoek gepubliceerd zou worden ENGIE geen energieleverancier in Nederland meer zou zijn.

Voor ons eigen duurzaamheidslabel kijken wij naar het energiecontract dat wordt aangeboden via ons; is dat groen, grijs of gecombineerd. Wij vinden dat een groen contract alleen het label duurzaam mag krijgen wanneer de stroom in Nederland wordt opgewekt via hernieuwbare bronnen; wind, water, zon. En wanneer het gas minstens CO2-gecompenseerd is. Het kan dus voorkomen dat het gehele energiebedrijf binnen het onderzoek van WISE minder scoort. Maar dat het energiecontract in onze vergelijker hoog staat onder duurzaamheid. Dat betekent dat het product wat ze via ons aanbieden volgens onze maatstaven duurzaam is.


Wat te doen bij verhuizen

Je moet zelf aangeven bij ENGIE als je op het punt staat om te verhuizen. Je kan dit digitaal, op MijnENGIE, of telefonisch, 088-444 66 22, doorgeven. Je moet uiterlijk twee weken voordat je verhuist aan ENGIE je nieuwe adres hebben doorgegeven. Als je een slimme meter hebt leest ENGIE zelf de meterstanden uit. Heb je geen slimme meter dan zal je van ENGIE een bericht ontvangen om de meterstanden door te kunnen geven. Zorg dat je binnen vijf dagen na je verhuizing de meterstanden van je oude en nieuwe woning doorgeeft. Het liefst met een handtekening van jou erbij.
ENGIE ziet een verhuizing niet als geldige reden om tussentijds je contract bij op te zeggen. Je neemt dus het contract mee naar je nieuwe woning. Dit betekent niet dat je een geheel nieuw contract hebt. Je neemt je oude contract mee met de oude voorwaardes en resterende looptijd.
Als je tijdelijk twee adressen hebt dan zal ENGIE op beiden adressen gas en/of elektriciteit leveren. Zodra je geen gas en/of elektriciteit meer nodig hebt bij jouw vorige woning moet je zelf dat contract opzeggen door te bellen naar: 088 – 444 66 66.

contract ENGIE

Opzeggen ENGIE

Opzeggen bij ENGIE kan telefonisch door te bellen naar: 088-444 66 22. Ze hanteren de wettelijke opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Let er wel op dat je een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig je contract opzegt. De hoogte van de opzegboete is afhankelijk van het soort contract en de resterende looptijd. Dit kun je nalezen in de contractvoorwaarden van ENGIE.

ENGIE vergelijken met andere energieleveranciers

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar ENGIE? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Vergelijk Energie


ENGIE Zakelijk

ENGIE biedt naast particuliere energiecontracten ook zakelijke energiecontracten aan.

Zakelijke contactgegevens

Telefoonnummer: 088 – 444 66 50
Openingstijden zakelijk: maandag t/m vrijdag: 8:00 – 18:00 uur
E-mail:klantenservice.nl@engie.com

ENGIE Zakelijk contract afsluiten

Wanneer jij een ENGIE Zakelijk contract wil afsluiten is het belangrijk om op de volgende punten te letten:

actietarief ENGIE

  • Type aansluiting: Voordat je een zakelijk energiecontract afsluit is het belangrijk om uit te zoeken welk type aansluiting er in het (kantoor)pand aanwezig is en/of welk type je nodig hebt.
  • Functie: Heeft het adres alleen een kantoorfunctie of is er ook sprake van een woonfunctie.
  • BTW: De zakelijke energietarieven van ENGIE zijn exclusief btw.
  • Annuleren: Als je wilt annuleren moet je dit zelf doen door te bellen of te mailen. Na het aanvragen van een zakelijk energiecontract bij ENGIE heb je twee weken, na bevestiging, om te annuleren.

Zakelijke energie

Beoordeling klantervaringen
7,8
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

19 August, 17:51 Fam. Dennissen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is goed verlopen. In het begin problemen gehad met aanpassing van het termijnbedrag en een onwillige app. Die problemen zijn nu opgelost.
Ik raad ENGIE aan.
19 December, 08:18 J Eaton Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
betere prijs elektriciteit, en a goed app
Ik raad ENGIE aan.
17 August, 07:21 R Lisman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vanwege de soepele overstap en de lagere tarieven.
Ik raad ENGIE aan.
07 January, 11:38 E Snoeijen. Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niets van Engie gehoord alleen dat ik me aangemeld heb. Ook jullie hadden een saunabon beloofd maar niets ontvangen.
Ik raad ENGIE af.
24 December, 20:01 P Tops Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed engoedkoop
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 13:41 H Snel Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zonder zorgen overgestapt naar Engie. Bij start de meterstanden van 1 en 2 omgedraaid. Een email gestuurd met verzoek tot correctie. Binnen 2 dagen gerealiseerd. Jammer dat er geen emailtje komt dat zij het hebben gecorrigeerd, anders waren het 5 sterren.
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 10:25 A Scholten Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een 3 jarig contract met goeie vooruitzichten ge zien de ontwikkelingen in 2019
Ik raad ENGIE aan.
22 December, 07:21 A Oudenhoven Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
20 December, 09:22 P Peerbooms Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog geen maandelijkse automatische inning van de energiekosten gezien. Dus nog geen mening over engie
Ik raad ENGIE af.
14 December, 15:26 T Cohnen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zojuist overgestapt alles goed gegaan
Ik raad ENGIE aan.
13 December, 09:36 M Akinci Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Complete energie leverancier.
Ik raad ENGIE aan.
09 December, 10:08 P Hartog Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice en online hulp geen gebruik van gemaakt
Ik raad ENGIE aan.
08 December, 09:36 G Oene Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er waren een paar problemen met het uitlezen van de slimme meter, maar daarna ging alles goed.
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 00:43 GG Lagerweij Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U vraagt wat ik er van vind.
Ik raad ENGIE aan.
03 December, 09:17 J Tournoy Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevredenheid bij over stap naar ENGIE!!
Ik raad ENGIE aan.
03 November, 08:01 J v Oostveen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstappen ging perfect
Ik raad ENGIE aan.
02 November, 17:17 J Coenen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede overstap.
Ik raad ENGIE aan.
02 November, 05:59 C Man Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Netties
Ik raad ENGIE aan.
15 September, 09:34 G Krabbenbos Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn vorige leverancier had mijn verbruik veel te hoog ingeschat. Waarop dat is gebaseerd weet ik niet! Maar jullie namen dik klakkeloos over. Vervolgens moet ik bewijzen dat dit niet zo is. Valse start. Maar verder oke.
Ik raad ENGIE aan.
09 September, 11:25 J Rosmalen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijs
Ik raad ENGIE aan.
04 September, 09:15 P Schilperoord Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snel geregeld en via da app kan je goed volgen in welke status je overgang is, tot nu toe geen problemen ondervonden
Ik raad ENGIE aan.
01 September, 18:28 G Ravensbergen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
wordt om gevraagd
Ik raad ENGIE aan.
27 August, 08:43 P Domensino Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N v toepassing
Ik raad ENGIE af.
21 August, 19:09 G Ravensbergen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed
Ik raad ENGIE aan.
30 June, 01:32 M Seldam Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zowel de website als de app zijn werkelijk waardeloos. Wat een trage troep en dan ontbreken in de app eigenlijk altijd de verbruiksgegevens. Heb dit gecontroleerd met enkele familieleden die ook een contract hebben en daar is exacte dezelfde slechte ervaring met de app en de website. Deze hoef ik nooit meer en stap z.s.m. over!
Ik raad ENGIE af.
04 April, 12:45 T Vossen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
super geregeld
Ik raad ENGIE aan.
29 March, 09:50 G Nap Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
van de laatste drie punten heb ik nog geen gebruik gemaakt betaling heeft nog maar 1 keer plaatsgevonden dus te vroeg om daar een goed oordeel over e geven
Ik raad ENGIE af.
20 March, 11:55 P Schreurs Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
wegens verschil in aanbod easyswitch - 0,20004 (kwh-hoog)/0,18619(kwh-laag)/0,60705(gas) en rekening engie - 0,21102(kwh-hoog)/0,19717(kwh-laag)/0,63145(gas)
Ik raad ENGIE af.
20 March, 11:39 J Henstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed geregeld
Ik raad ENGIE aan.
12 March, 16:12 H Lorkeers Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
06 March, 14:29 F Brandts Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gezien het feit dat Engie en Budget Energie onderling tot geheel andere data kwamen is 1 ster nog te veel. Men houdt zich helemaal niet aan de door mij met u gemaakte afspraken. Zo veegt men de vloer aan met mijn wensen = C.q. datum overstap en termijnbedrag.
Ik raad ENGIE af.
03 March, 23:00 G Janssen - Japutra Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben net overgestapt dus op sommige punten kan ik dit bedrijf niet goed beoordelen. Tot nu toe heb ik geen problemen met dit bedrijf, dus is dit al een goed teken.
Ik raad ENGIE aan.
03 March, 20:03 G van Seventer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De app werkt niet goed.
Ik raad ENGIE aan.
01 March, 08:23 T Es Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overgang prima verlopen. Ophalen verbruiksdata in app verloopt traag
Ik raad ENGIE aan.
25 February, 20:56 P Vries Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat dit verzocht werd
Ik raad ENGIE aan.
22 February, 15:59 A Middendorp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer tevreden over het vorenstaande
Ik raad ENGIE aan.
21 February, 11:20 S Visser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is zonder problemen gelopen
Ik raad ENGIE aan.
21 February, 08:15 J Beckers Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is automatisch geregeld.
Ik raad ENGIE aan.
20 February, 20:36 H Rozema Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen gebruik gemaakt van de online hulp. Overstap is prima verlopen alleen ingangsdatum was anders dan ik had aangegeven.
Ik raad ENGIE aan.
17 February, 07:23 H Groen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad ENGIE aan.
14 February, 08:16 P Boers Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima geregeld.
Ik raad ENGIE aan.
13 February, 17:47 A Dijkstra-Nettinga Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat de overstap heel soepel is verlopen
Ik raad ENGIE aan.
12 February, 07:16 J Swakhoven Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Onduidelijke informatie over slimme meter
Ik raad ENGIE af.
10 February, 11:00 D Heer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed geregeld
Ik raad ENGIE aan.
10 February, 10:53 H Thijssen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
probleemloos
Ik raad ENGIE aan.
10 February, 10:29 N Vierkant Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoop
Ik raad ENGIE aan.
09 February, 08:31 R Bont Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Engie app werkt niet !
Ik raad ENGIE aan.
04 February, 13:56 Dennis Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
- Zeer tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
03 February, 15:01 H ans de Boer Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
betaling en online hulp kan ik nog niet beoordelen
Ik raad ENGIE aan.
03 February, 07:40 J Zwagemakers Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan het niet beoordelen. Er was een fout gamaakt met mijn postcode en daardoor met mijn adres. Dat lan niet aan Engie. Ze hebben dat netjes opgepakt. Ik raad qnderen aan met easyswitch te contacten voor een jaarlijkse overstap
Ik raad ENGIE af.
02 February, 15:47 G Verwey Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben tot nu tevreden
Ik raad ENGIE aan.
02 February, 13:22 J Lier Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig contact gehad met Engie. Wat ber moest gebeuren is ok.
Ik raad ENGIE aan.
01 February, 07:28 A Liebregts Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik blijf er bij , dat jullie prijs te hoog is , maar dat doen alle leveranciers !!
Ik raad ENGIE aan.
31 January, 08:56 M Rikken-vriezen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het goedkoper is
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 16:02 J Bolwerk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overgang van Greenchoie naar ENGIE perfekt gelopen is.
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 11:53 R KWAAD Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep zeer goed. Prima service!
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 07:54 G van Boekholt Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg handig
Ik raad ENGIE aan.
22 January, 18:45 T. Boorsma Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzicht en overstapproces is goed verlopen. Wel is het zo da de vorige leverancier NLE blijkbaar zeer laat van de overstap op de hoogte gesteld is. Voor de overige beoordelingsvragen heb ik nog geen mening.
Ik raad ENGIE aan.
20 January, 08:57 B Beverdam Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben al eens eerder klant geweest met goede ervaring
Ik raad ENGIE aan.
17 January, 11:46 D Griffioen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen de overstap weet ik dat deze perfect is verlopen. de rest nog niet veel ervaring mee, lijkt allemaal hetzelfde te gaan als bij de vorige.
Ik raad ENGIE af.
14 January, 20:43 J Olsman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niet duur em betrouwbaar
Ik raad ENGIE aan.
10 January, 09:39 M Verkooijen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kon niet voor alle onderwerpen een beoordeling geven omdat ik die nog niet gebruikt heb!
Ik raad ENGIE aan.
08 January, 21:14 E Cingel Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen
Ik raad ENGIE aan.
06 January, 12:39 H Voortman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is net ingegaan op 1-1-2018. Prijs stemt niet overeen met geoffreerde prijs op 17 oktober 2017. Het contact is nog zeer pril waardoor alle vragen niet beantwoord kunnen worden, terwijl het systeem dit wel van je eist.
Ik raad ENGIE aan.
29 December, 14:49 A Engelen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
plezierige en vlotte afhandeling
Ik raad ENGIE aan.
28 December, 15:51 W Wiel Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t.
Ik raad ENGIE aan.
20 December, 18:58 J Slots Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 18:04 C Thiel Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben tevreden
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 09:26 G Galenkamp Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze wilden mij niet helpen met eerdere overstap i.v.m. kontraktbeeindiging vorige leverancier.
Ik raad ENGIE af.
03 December, 10:49 M Akinci Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles goed verlopen is .
Ik raad ENGIE aan.
27 November, 12:55 H Op het Veld Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tijd te kort voor beoordeling. mijn overstapdatum werd een dag later dan gevraagd.
Ik raad ENGIE aan.
26 November, 07:03 L Dijks- Wrekenhorst Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niks te klagen, makkelijkr overstap en we kwamen niet met een maand dubbele kosten te zitten, iets wat ons in het verleden al wel meerdere keren bij een overstap is gebeurd.
Ik raad ENGIE aan.
23 November, 17:02 J Goossens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen bemerkingen
Ik raad ENGIE aan.
20 November, 08:16 N Bakker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor het tweede jaar een heel goed advies en het regelen van de overstap was prima.
Ik raad ENGIE aan.
19 November, 17:37 H Harperink Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overgang is feilloos gegaan, heel fijn.
Ik raad ENGIE aan.
16 November, 19:32 A Treep Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zoals altijd weer goed geregeld,bedankt
Ik raad ENGIE aan.
16 November, 09:17 G Smit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap is vlekkeloos verlopen.
Ik raad ENGIE aan.
13 November, 18:58 L Wittmarschen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net klant dus kan nog niet veel vertellen. Voorlopig gaat alles goed.
Ik raad ENGIE aan.
11 November, 11:28 M Snaathorst Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima geregeld
Ik raad ENGIE aan.
11 November, 08:03 J Kooistra Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Online hulp heb ik heb gebruik van gemaakt dus kan ik geen beoordeling over geven.
Ik raad ENGIE aan.
06 June, 13:08 Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad ENGIE aan.
16 March, 18:09 C.P.M. Gijsbers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik weet het nog niet ben er een maand bij
Ik raad ENGIE aan.
11 March, 21:52 J. Olsman Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
8
Ik raad ENGIE aan.
04 March, 11:58 A. Vries Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben hoe alles verlopen is.
Ik raad ENGIE aan.
04 March, 11:48 A.D. Nijkamp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijsinzicht heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken wegens omstandigheden en online hulp en klantenservice heb ik nog geen gebruik van gemaakt, de rest is prima
Ik raad ENGIE aan.
03 March, 18:56 G.H. Verlijsdonk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
02 March, 10:41 D.E. Hamel Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik geef deze beoordelingen omdat ik vind, dat elk bedrijf de waardering nodig heeft die het verdient.
Ik raad ENGIE aan.
22 February, 14:50 B.F.L. Zandbergen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe uitermate tevreden over Engie. Duurzaamheid boeit mij niet.
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 11:20 W.J. Dijkstra Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice heb ik niet nodig gehad, de website was duidelijk. Duurzaamheid geld niet voor gas.
Ik raad ENGIE aan.
27 January, 15:16 M. Yamanyilmaz Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben zeer tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
26 January, 13:22 I.M. Bakker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen verloopt niet goed, electra meting is anders dan hun opgevraagde info. Foto gemaakt van de meter, gebeld, maar het komt maar niet door.
Ik raad ENGIE af.
26 January, 07:46 J. Ruis Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Slordig met offerte en definitieve prijzen
Ik raad ENGIE aan.
24 January, 07:30 H.J.M. Knippers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlekkeloze overstap.
Ik raad ENGIE aan.
18 January, 20:48 Ad en Willy Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep foutloos en de informatie hierover was duidelijk.
Ik raad ENGIE aan.
16 January, 14:04 H.B.J.M. Ploemen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden
Ik raad ENGIE aan.
15 January, 09:49 F.C. Krüger Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
08 January, 09:54 R. Slijper Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlekkeloos
Ik raad ENGIE aan.
07 January, 07:08 W.E.F. Middleton Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben zeer tevreden
Ik raad ENGIE aan.
28 November, 10:24 C.W. Okel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantvriendelijk
Ik raad ENGIE aan.
01 November, 16:21 M. Driel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overzichtelijke jaarafrekening en je wordt altijd vriendelijk en hulpvaardig te woord gestaan bij vragen.
Ik raad ENGIE aan.
19 September, 06:18 B. van der Graaf Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks een driejarig vast contract heeft Engie de prijs tot tweemaal toe verlaagd!!
Ik raad ENGIE aan.
28 August, 10:33 N.S. Mearns Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
waren pas aantal weken klant, huis verkocht en ingetrokken, helaas moest ik een boete van 100 euro betalen ivm vervroeg beëindigen contract, wist niet dat het bij verhuizen ook gold. Klantenservice/Engie had er geen horen naar en moesten gewoon de boete betalen. Zeer kort zichtig. Zeker niet aanbieden en gaan nooit met deze partij meer in zee.
Ik raad ENGIE af.
11 July, 09:04 J.M. Janbroers Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben overgestapt voor de korting die ik kreeg. Snelle antwoorden op vragen en elektra is groen.
Ik raad ENGIE aan.
09 July, 15:09 H. Timmer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima en soepel verlopen
Ik raad ENGIE aan.
05 July, 14:10 M. Beens Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring mee. Nieuw contract op 16 mei j.l. afgesloten en op basis van heel laag geschat verbruik heel laag geschat verbruik opgevoerd. Echter het maandbedrag wordt gewoon op €163,00 gezet en kan de eerste 4 maanden niet aangepast worden. Dus....hopelijk een spaarpotje aan het opbouwen bij Engie....
Ik raad ENGIE af.
05 July, 08:05 Rob Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlekkeloze overstap
Ik raad ENGIE aan.
28 June, 02:01 N. Van der Wel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden
Ik raad ENGIE aan.
18 June, 07:32 PJJ Schr Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is prima en duidelijk verlopen. Pluspunt is dat bestaande klanten bij verlenging ook korting krijgen !! Online hulp en klantenservice niet beoordeeld, deze nog niet nodig gehad
Ik raad ENGIE aan.
17 June, 06:00 W. Zijderveld - v/d Hoek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap naar Engie is soepen en vlot verlopen. De korting voor nieuwe klanten is zeer aantrekkelijk en kan ik iedereen aanbevelen. Met de klantenservice of online hulp heb ik nog niets te maken gehad en daar kan ik, evenals over de duurzaamheid, dan ook nog niets over zeggen.
Ik raad ENGIE aan.
06 May, 17:33 P.A.M. Relou Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat u met een tevreden klant contact heeft
Ik raad ENGIE aan.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet ENGIE?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat ENGIE de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij ENGIE. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen. Houd er rekening mee dat het nog 4-6 weken kan duren voordat je daadwerkelijk overstapt naar ENGIE. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd en de opzegtermijn.

Welke opzegboete hanteert ENGIE?

1 juni 2023 zijn de opzegboetes door de ACM gewijzigd: De hoogte van je opzegboete wordt dan bepaald aan de hand van het verlies dat ENGIE maakt door de voortijdige beëindiging van je energiecontract. ENGIE heeft namelijk energie voor jou ingekocht, die jij niet meer zal afnemen. De geleden schade wordt berekend aan de hand van de energietarieven die in jouw contract staan, de resterende hoeveelheid kWh stroom en/of m3 gas die je nog zou afnemen (dit wordt berekend op basis van het geschatte verbruik wat in je contract staat) en de tarieven die ENGIE nu hanteert wanneer iemand een nieuw vergelijkbaar energiecontract afsluit. De berekening gaat dan als volgt:  
  • Opzegboete elektriciteit: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte kWh stroom tot het einde van je contract.
  • Opzegboete gas: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte M3 gas tot het einde van je contract.
Wil je graag een rekenvoorbeeld zien? Ga dan naar onze pagina over de opzegboete. Wil je voortijdig overstappen? Vraag dan eerst wat de (geschatte) hoogte van je opzegvergoeding is. ENGIE is verplicht dit aan jou te vertellen. Bereken aan de hand van de inschatting of de overstap het waard is. Er zijn een aantal uitzonderingen wanneer ENGIE geen opzegboete mag hanteren:
  1. Je zegt binnen 7 dagen voordat je contract eindigt op.
  2. De tarieven van een nieuw energiecontract zijn op het moment van opzeggen hoger dan de tarieven die in jouw contract staan.
  3. ENGIE brengt later dan 6 weken na het beëindigen van je contract de opzegboete in rekening.

Hoe verlopen betalingen aan ENGIE?

De betalingen aan ENGIE verlopen via een automatische incasso. Ze schrijven het maandbedrag de 27e van de maand af. De afschrijfdatum kan gewijzigd worden naar de 22e van de maand. Als je liever via handmatig wilt betalen vraagt ENGIE voor elke factuur een bijdrage van 2 euro.

Wat is het kijkvenster van ENGIE?

ENGIE hanteert een kijkvenster van 3 maanden. Het is dus mogelijk om 3 maanden voor het einde van je contract kosteloos te switchen naar een andere energie aanbieder.

Wat is de verwerkingstijd van mijn aanvraag bij ENGIE?

Als jij een contract-aanvraag bij ENGIE hebt gedaan, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van 30 dagen.

Hoe krijg ik mijn bevestiging van ENGIE?

Nadat je een aanvraag bij ENGIE hebt gedaan krijg je na 1 werkdag een bevestiging per mail.

Hoe wordt het maandbedrag vastgesteld?

Het maandbedrag wordt vooraf vastgesteld samen met jou. Dit gebeurd op basis van het verwachte jaargebruik, waarbij wel de gegevens van de vorige energieleverancier worden opgevraagd.

Kan je het maandbedrag aanpassen bij ENGIE?

Ja, je kan het maandbedrag bij ENGIE zelf aanpassen. Dit kan je doen via MijnENGIE of de ENGIE-app. Je kan het maandbedrag tot maximaal 50% aanpassen.

Is een spoedaanvraag mogelijk bij ENGIE?

Ja, ENGIE accepteert spoedaanvragen. Als je (zonder verhuizing) een spoedaanvraag bij ENGIE wil doen moet je bellen naar: 088 444 66 66. Houdt er dan rekening mee dat ze een borg van 200 euro per aansluiting vragen.

Wordt er een kredietcheck gedaan ENGIE?

Bij ons is het niet bekend of ENGIE een kredietcheck doet.

Heeft de leverancier een app/online omgeving met gebruikersoverzicht?

Ja, ENGIE heeft een app. Naast de app hebben hebben ze ook een online omgeving waarin je al je facturen, contactgegevens, betaalgegevens (aanpasbaar), overeenkomst, meterstanden (kan je ook online indienen) en veelgestelde vragen kan vinden.
6,9

Contactgegevens

Adres
Grote Voort 291
8041BL, Zwolle
Telefoonnummer
0884446666
Website
Wil jij meer weten over de ENGIE? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van ENGIE bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt