Wil jij meer weten over de energieleverancier Oxxio? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van Oxxio bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Over Oxxio

Oxxio levert sinds 2000 energie in Nederland – toen nog onder de naam Energiebedrijf.com – en is gevestigd in Rotterdam. Het is een relatief kleine energiemaatschappij met 40 werknemers. In 2011 is energieleverancier Oxxio overgenomen door Eneco. Oxxio stimuleert iedereen kritisch na te denken over hun energieverbruik. Hiervoor heeft de energieleverancier een slimme app ontwikkeld.

Oxxio Tarieven

Oxxio biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn.
Het getoonde tarief voor stroom en gas is inclusief energiebelasting en 21% btw. De tarieven zijn gebaseerd op basis van een nieuw modelcontract met een verbruik tot 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. De terugleververgoeding is gebaseerd op het enkeltarief.
Als je instapt kunnen de tarieven anders zijn dan hieronder getoond. Kijk voor de meest actuele tarieven op energieprijzen. Voor de terugleververgoeding kan je terecht op terugleververgoeding.

Product Tarief
Stroom enkel € 0,333
Stroom normaal € 0,333
Stroom dal € 0,333
Gas € 1,323
Terugleververgoeding € 0,090

Laatste update: 4 november 2024

variabele tarieven Oxxio

Daluren van Oxxio

Alleen als jij een meter met een dubbel telwerk hebt of een slimme meter maak jij gebruik van het daltarief. Met een enkele meter betaal je een bedrag wat een combinatie is tussen het laag- en hoog tarief.

Wanneer de dal- en piekuren zijn hangt af van je netbeheerder. De energieleverancier heeft hier niks over te zeggen. Afhankelijk van de regio waar je in woont kunnen de dal- en piekuren verschillen. In de tabel hieronder staat per provincie wanneer de dal- en piekuren zijn.

Provincie Daluren
Groningen 23:00 – 07:00
Friesland 23:00 – 07:00
Drenthe 23:00 – 07:00
Overijssel 23:00 – 07:00
Gelderland 23:00 – 07:00
Flevoland 23:00 – 07:00
Utrecht 23:00 – 07:00
Noord-Holland 23:00 – 07:00
Zuid-Holland 23:00 – 07:00
Noord Brabant 21:00 – 07:00
Limburg 21:00 – 07:00
zonne energie Oxxio

Terugleververgoeding van Oxxio

Bij Oxxio krijg je als terugleververgoeding het normaal tarief van jouw energiecontract. Je hebt alleen recht op een terugleververgoeding wanneer je zelf energie opwekt met zonnepanelen.
Aan het eind van het jaar zal je energieleverancier gaan salderen. Dan wordt er gekeken hoeveel energie jij hebt opgewekt en hoeveel jij hebt verbruikt. Als je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt kan het zo zijn dat je geld terug krijgt van Oxxio. Bij Oxxio mag je onbeperkt blijven terugleveren.

Loyaliteitsbonus of cashback

Energieleveranciers bieden via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl loyaliteitsbonussen of cashbacks aan, deze worden aan het eind van het eerste contractjaar uitgekeerd. Voorheen waren dit welkomstkortingen, maar met de komst van de nieuwe opzegboete is er ook een wijziging in de regels rondom een welkomstkorting. Energieleveranciers zijn nu verplicht de welkomstkorting binnen 2 maanden uit te keren. Om voor jou toch het goedkoopste contract aan te kunnen bieden en ervoor te zorgen dat je minimaal een jaar bij de leverancier blijft bieden ze nu loyaliteitsbonussen aan. De loyaliteitsbonus die je bij ons op de website vindt, zal je niet tegenkomen op de website van Oxxio zelf.


Welke contracten heeft Oxxio

Oxxio biedt zowel vaste als variabele energiecontracten aan met een looptijd van één, drie of vijf jaar. Binnen deze contracten wordt er onderscheid gemaakt tussen groene contracten, grijze contracten en gecombineerde contracten.. De energiecontracten van Oxxio zijn groen of gecombineerd. Gecombineerd wil zeggen dat het uit zowel groen als grijze stroom kan bestaan.

Waar haalt Oxxio de energie vandaan?

Soort energie Product % duurzaam
Oxxio Groene stroom 100% hernieuwbare energie NL 100% duurzaam
Oxxio totaal 0,3% Hernieuwbare energie NL
99,7% Hernieuwbare energie EU
100% duurzaam

groen Oxxio

Hoe ziet WISE de energieleverancier Oxxio?

WISE geeft Oxxio een 4,2 in in hun groene energievergelijker 2021. Het cijfer is opgebouwd uit drie onderdelen: investeringen, inkoop en levering. Zij beoordelen niet alleen de afdeling in Nederland maar het bedrijf als geheel. Voor Oxxio liggen de kansen bij het aanpassen van hun inkoopbeleid.


Voor ons eigen duurzaamheidslabel kijken wij naar het energiecontract dat wordt aangeboden via ons; is dat groen, grijs of gecombineerd. Wij vinden dat een groen contract alleen het label duurzaam mag krijgen wanneer de stroom in Nederland wordt opgewekt via hernieuwbare bronnen; wind, water, zon. En wanneer het gas minstens CO2-gecompenseerd. Het kan dus voorkomen dat het gehele energiebedrijf binnen het onderzoek van WISE minder scoort. Maar dat het energiecontract in onze vergelijker hoog staat onder duurzaamheid. Dat betekent dat het product wat ze via ons aanbieden volgens onze maatstaven duurzaam is.
Wij laten altijd het cijfer van WISE in onze vergelijker zien, zodat jij zelf kan beslissen of je bij deze energieleverancier aangesloten wilt zijn of niet.


Wat te doen bij verhuizen

Je moet zelf aangeven bij Oxxio als je op het punt staat om te verhuizen. Drie weken voor je verhuizing kan je dit online doorgeven op Mijn Oxxio. Uiterlijk twee weken voordat je verhuist moet je het hebben doorgegeven.
Wanneer je een slimme meter hebt, leest Oxxio de meterstanden uit op de dag van de sleuteloverdracht. Met een analoge meter, krijg je 1-3 dagen voor de sleuteldatum per mail een verzoek om je meterstanden door te geven.
Oxxio ziet een verhuizing niet als geldige reden om tussentijds je contract bij op te zeggen. Je neemt dus het contract mee naar je nieuwe woning. Dit betekent niet dat je een geheel nieuw contract hebt. Je neemt je oude contract mee met de oude voorwaardes en resterende looptijd.
Als je tijdelijk twee adressen hebt dan zal Oxxio op beiden adressen gas en/of elektriciteit leveren. Zodra je geen gas en/of elektriciteit meer nodig hebt bij jouw vorige woning moet je zelf dat contract opzeggen.

contract Oxxio

Opzeggen Oxxio

Opzeggen bij Oxxio kan je doen door de klantenservice te bellen op 088-8955955.
Binnen 24 uur krijg je een bevestiging per mail. De wettelijke opzegtermijn is 30 kalenderdagen. Let er wel op dat je een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig je contract opzegt. De hoogte van de opzegboete is afhankelijk van het soort contract en de resterende looptijd. Dit kun je nalezen in de contractvoorwaarden van Oxxio.

Oxxio vergelijken met andere energieleveranciers

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Oxxio? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Vergelijk Energie


Beoordeling klantervaringen
7,1
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,6 uit 10

Klantervaringen

25 October, 10:27 P. Linker Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is volledig mis gegaan en dit is momenteel nog steeds niet gefixt.
Ik raad Oxxio af.
20 July, 07:22 A. Vincken Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
En is ook nog voordelig
Ik raad Oxxio aan.
13 July, 07:05 L. Beaumont Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice is lastig bereikbaar en antwoord duurt lang.
Ik raad Oxxio aan.
08 July, 07:34 Irene Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overgang van de ene naar de andere aanbieder
Ik raad Oxxio aan.
05 July, 08:02 T. Meester Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer slechte app
Ik raad Oxxio af.
30 May, 10:43 H. voges Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de overstap ging probleemloos
Ik raad Oxxio aan.
13 May, 08:52 T. Vos Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen met jullie hulp is mijn account aanmelding in orde gekomen, waarvoor nog mijn dank. Met oxxio 2x moeten chatten en 1x telefonisch contact gehand en kreeg de belofte dat e.e.a in orde zou komen, echter niets is minder waar. Maar gelukkig zijn jullie er nog. Om oxxio nu direct afteraden gaat me te ver, maar aanraden zal ik ook niet direct doen.
Ik raad Oxxio af.
05 May, 08:18 H. Kroon Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed bedrijf
Ik raad Oxxio aan.
30 April, 11:46 A. Doorn Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan nog niet beoordelen hoe goed Oxxio is, ben net overgestapt. Vorige keer was wel alles prima bij Oxxio.
Ik raad Oxxio aan.
30 April, 09:33 J. Lodder Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In begin maart overgestapt van GreenChoice naar Oxxio. In begin apri lkreeg ik een jaarnota (geen eindnota) van Greenchoice. Men dacht daar, dat ik verlengd had. Oxxio had de oversluiting ca 5 april doorgegeven aan Greenchoice. Rijkelijk laat !! Dus nu verstoring in het betalingsverkeer.
Ik raad Oxxio af.
21 April, 19:26 H. Qanadha Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
I have been using oxxio for around 2 months. I had a problem with my contract at the beginning. Although I got my contract on 3rd of march because it started late (28th march) and I was not able to withdraw the 14 day mandatory reflection period, my grid provider inform me she would disconnect me from network. therefore, I had to cancel my contract but arranged a new urgent contract with oxxio without the cashback which is disappointing. However, they helped me really frindly and the whole process was fast and convinient. So I thaink I am generally satisfied with oxxio.
Ik raad Oxxio aan.
15 April, 12:11 B. Berendsen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waren wat problemen met instaleren van de Oxxio app,omdat ik aantal jaren terug ook klant was.Prima opgelost via de online hulp.
Ik raad Oxxio aan.
04 April, 10:18 I. Molle-Glimmerveen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fijne app
Ik raad Oxxio aan.
02 March, 12:09 A.F.R.M.Willems Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep zonder problemen
Ik raad Oxxio aan.
26 February, 07:03 M. Jansen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzichten en Duurzaamheid heb ik tot op heden nog niet mee te maken gehad bij Oxxio. Desalniettemin levert Oxxio netjes wat ze belooft.
Ik raad Oxxio aan.
24 February, 09:57 R. Mollema Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen
Ik raad Oxxio af.
21 February, 08:21 Y. Arentsen Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe nog niet heel erg tevreden
Ik raad Oxxio af.
17 February, 10:46 R. Brink Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wie is er verantwoordelijk voor het overzetten van het contract?
Ik raad Oxxio af.
08 February, 09:26 S. Klaarmond Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Weinig ervaring. Ik zou het over een jaar weer vragen. Ik heb helaas na het afsluiten veel slechte reviews gelezen. Ik ga er open in maar over een jaar weet ik meer hoe het is om klant te zijn.
Ik raad Oxxio aan.
02 February, 19:02 E. Eijkelkamp Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat de prijs die ze aan bieden en bereken niet het zelfde is ik ben nu meer geld kwijt per maand terwijl gas en stroom goedkoper moet zijn ik heb ook met ze gemaild maar hoor niks groeten Emile
Ik raad Oxxio af.
30 January, 08:38 G. Jong Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waardeloos bedrijf vraagt aan klanten die geen schulden hebben geen hypotheek dus van onberispelijk gedrag toch 400 euro borg. Zo wordt ik ook snel rijk.
Ik raad Oxxio af.
22 January, 08:09 A. Klijs Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Welkomsbonus
Ik raad Oxxio aan.
18 January, 19:55 T. Tiernagan Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap soepel verlopen.
Ik raad Oxxio aan.
18 January, 18:59 E.R. Winter Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hele slechte app.. kan verbruik slecht zien of er is storing.
Ik raad Oxxio aan.
18 January, 17:53 R. Vries Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed gevoel bij Oxxio
Ik raad Oxxio aan.
18 January, 09:03 J. Hogenboom Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben zeer tevreden over hoe alles is gegaan.
Ik raad Oxxio aan.
14 January, 09:00 J. Bosman Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg ontevreden ik had dus ook alles gecanceld Betaling moet ook 1 ster zijn
Ik raad Oxxio af.
11 January, 10:57 K. Poppelier Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe (week na oversluiten) geen klachten. Keurige, duidelijke mails ontvangen ivm overstappen.
Ik raad Oxxio aan.
11 January, 08:38 J. Broens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe ben ik zeer tevreden. De app werkt fantastisch
Ik raad Oxxio aan.
31 December, 12:10 J. Smeets Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben weer terug bij mijn oude leverancier Vond de app doorslaggevend
Ik raad Oxxio aan.
30 December, 13:46 R. Los Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het kontrakt gaat per 1 februari 2021 in dus geen ervaring
Ik raad Oxxio aan.
21 December, 13:21 A. Postmus-Hoek Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
We zijn heel tevreden
Ik raad Oxxio aan.
20 December, 09:20 S. Jansen Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ontzettend vervelend hoe de overstap is gelopen. Onterecht een hoog risicoprofiel toegewezen gekregen, slechte bereikbaarheid van de klantenservice en medewerkers die niet flexibel kunnen meedenken. Slecht begin
Ik raad Oxxio aan.
19 December, 08:11 F. Muijtjens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
fijne samenwerking
Ik raad Oxxio aan.
10 December, 21:14 A. Hartman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De relatie is eigenlijk nog te kort maar tot zover ben ik heel tevreden.
Ik raad Oxxio aan.
10 December, 11:05 C. Verhoeven Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vragen ten onrechte waarborgsom
Ik raad Oxxio af.
09 December, 08:03 H. Smit Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is nog veel te vroeg om een beoordeling te geven.
Ik raad Oxxio af.
05 December, 11:57 C. Pronk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U doet het gewoon goed
Ik raad Oxxio aan.
05 December, 08:59 J. Rij Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben al week bezig om een account te krijgen voor de app. Zit nog een oud account in hun systeem waardoor ik geen nieuwe kan maken. Inmiddels drie keer gebeld maar steeds niks.
Ik raad Oxxio af.
01 December, 09:10 H. Govaers Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep niet probleemloos, meterstanden doorgeven was niet strak afgeregeld, Ik moest er drie keer voor terugbellen.
Ik raad Oxxio af.
30 November, 07:31 C. Opijnen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al enkele keren naar tevredenheid overgestapt
Ik raad Oxxio aan.
23 November, 09:14 E. Heer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap vloeiend verlopen
Ik raad Oxxio aan.
19 November, 12:03 W. Broertjes Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk, doelgericht en resultaatgericht!
Ik raad Oxxio aan.
18 November, 07:50 B. Kooy Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles keurig gegaan.
Ik raad Oxxio aan.
17 November, 23:01 J. luke Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen persoonlijk contact gehad. overstap weken later dan mogelijk was.
Ik raad Oxxio aan.
15 November, 08:53 R. Hoek Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Oxxio af.
12 November, 18:17 M. Olofsen Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wat een waardeloze internet structuur heeft Oxxio. Slecht bereikbaar en de app strandt continu. Levering moet nog beginnen. Bijna spijt van nieuw contract
Ik raad Oxxio af.
12 November, 07:32 R. Heesch Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben erg geschrokken van Oxxio alle rekeningen overal altijd betaald krijg je een mail dat je eenvoorschot moet betalen omdat je een wanbetaler bent best daarvan geschrokken gr
Ik raad Oxxio af.
06 November, 10:47 J. Aa Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ervaring met poging energie af te nemen bij Oxxio
Ik raad Oxxio af.
06 November, 10:05 P. Ernest Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overgang soepel verlopen, overig heb ik nog geen ervaring mee en kan dat dus ook niet ingeven, omdat dit wel moet doe ik maar 2 sterren
Ik raad Oxxio aan.
31 October, 17:28 C. Meens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik zeer tevreden ben hoe Oxxio mijn zaak heeft behandeld
Ik raad Oxxio aan.
29 October, 09:28 B. Boudens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat erom werd gevraagd !!
Ik raad Oxxio aan.
24 October, 07:45 D. Beek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlekkeloos
Ik raad Oxxio aan.
19 October, 10:23 J. Romme Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima, niks op aan te merken
Ik raad Oxxio aan.
19 October, 07:59 Y. Nederend Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nou wat ik raar vond deze keer.Dat ik per ideal moest betalen ???
Ik raad Oxxio aan.
17 October, 07:41 Franken Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer slechte bereikbaarheid, chat wordt op de minuut verbroken als het sluitingstijd is (zonder aankondiging).In een verzonden mail staan openingstijden voor een telefoonnummer, als je dan belt blijkt dat deze tijden verkeerd zijn en het nummer gesloten is. Zodra je een aanvraag doet kan je het termijn bedrag pas aanpassen een maand nadat je energielevering begint (ze stellen zelf een belachelijk hoog bedrag in). Vervolgens duurt het een maand nadat dit aangepast is. Oxxio screent haar nieuwe klanten op een belachelijke manier. Ik moest bijvoorbeeld een waarborgsom betalen van 400 euro die ik pas na de eindafrekening terug zou krijgen. Heb ik uiteraard niet gedaan. Ze kunnen geen reden geven waarom je niet geaccepteerd bent, je moet hier zelf achteraan bij het screeningsbureau. In mijn geval kwam hier niks negatiefs uit (geen enkele registratie). Ze hadden dus geen reden om mij niet te accepteren. Oxxios verklaring: wellicht een vorige bewoner of er is iemand met dezelfde postcode die een slechte registratie heeft. Ik ben in 2018 klant geweest en heb dit jaar (2020) een aanvraag gedaan die ik uiteindelijk geannuleerd heb. In het geval van de screening hebben ze (nadat ik contact opgenomen heb over de uitkomst) mijn betalingsgedrag van 2018 bekeken, hier viel niks op aan te merken, altijd alles netjes op tijd betaald. Echter is Oxxio zo inflexibel dat ze niks voor me konden betekenen. Voor mij nooit meer Oxxio. PS ik zou betaling ook graag èèn ster geven, maar ik mag niet minder dan twee sterren geven?
Ik raad Oxxio af.
15 October, 13:14 P. PIJPERS Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio gaf bij het afsluiten van het contract aan een hoog voorschot (400 euro) te willen hebben i.v.m. mijn kredietwaardigheid gaven zij aan. Bij navraag bij deze kredietmaatschappij, waarom kredietwaardigheid niet goed zou zijn was bij deze niets bekend. Bij het opvragen van nadere informatie bij Oxxio hierover konden zij ook niet aangeven waarom dit aan de orde was. Daarom het nog niet ingegaan contract per direct beëindigd.
Ik raad Oxxio af.
14 October, 19:10 D Vermeulen Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio heeft mij niet willen aannemen, tenzij ik een borg van 400€ betaalde. Ik zou behoren tot een risicogroep!
Ik raad Oxxio af.
12 October, 07:26 R. Linden Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beetje voorbarig contract is net ingegaan en heb tot dusver geen reden gehad om een mening te geven
Ik raad Oxxio aan.
11 October, 11:25 P. Broeren Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima geregeld.
Ik raad Oxxio aan.
09 October, 21:13 A. Boer Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio heeft (door een fout van henzelf of van Focum?) ons ten onrechte beoordeeld als niet kredietwaardig. Dat is an sich al een misser maar daar bovenop komt nog dat ze ons dit nooit hebben laten weten. Ik kwam er pas achter toen ik zelf contact ging opnemen omdat de overstap niet rond was. Ook de hulp bij de klantenservice was zeer matig. Al met al GEEN aanrader!
Ik raad Oxxio af.
08 October, 07:04 M. Duijn Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Meerdere keer gemaild. Oxxio app werk niet. Klantnummer is onbekend
Ik raad Oxxio aan.
05 October, 07:24 J. Reuvers Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zodat anderen dit kunnen lezen.
Ik raad Oxxio aan.
02 October, 07:48 J. Tuin Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe, oké. Nog maar weinig ervaring ermee. Beoordeling komt dan ook beter innlater stadium.
Ik raad Oxxio aan.
02 October, 07:18 F. Goettsch Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik wissel elk jaar van energie leveren, Oxxio is ( al) voor de tweede of derde keer nu mijn energie leverancier. Ik ben een tevreden klant van uw bedrijf.
Ik raad Oxxio aan.
01 October, 16:29 A. Eijk Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
aanmelding bleek niet goed gegaan, kon niet worden verholpen/gecorrigeerd. Moest nieuwe aanvraag worden, geen korting van 130 euro meer. Ging ook weer fout, aanmelding door Oxxio geannuleerd. Oorzaak zou foutief telefoonnummer zijn, echter niet mijn fout, heb maar 1 nummer al 20 jaar en nummer Oxxio leek er totaal niet op. Door alles kwam afsluiting dichtbij, uit nood nogmaals poging bij Oxxio, nu eindelijk geslaagd, echter nog steeds geen korting!
Ik raad Oxxio af.
29 September, 07:27 P. Vliet Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb eerder Oxxio gehad en volgende maand weer ben er blij mee heb nu Innova dit bedrijf hoe goedkoop ook wil ik NOOIT meer hun beleid is waardeloos.
Ik raad Oxxio aan.
27 September, 15:14 P. Klein Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed alles
Ik raad Oxxio aan.
24 September, 08:45 P.L. Atzori Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep goed en snel
Ik raad Oxxio aan.
23 September, 17:22 Vogels Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nooit naar Oxxio gaan. Je wordt opgelicht. Ze laten je contract eerder ingaan dan je aanvraag en reageren niet op berichten. Bij telefonisch contact wordt je niet serieus genomen! Dit heeft me een boete van 100 euro gekost bij mij oude leverancier en een gemis van 115 euro aan cashback. Top.
Ik raad Oxxio af.
20 September, 18:17 E. Hazenberg Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer slechte service van Oxxio. Ik word niet geaccepteerd als klant omdat ik niet zou voldoen aan de door hen gestelde kredietwaardigheid. Dit zou door bureau Focum bepaald zijn. Men weigert tekst en uitleg te geven. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een dubbeltje schuld gehad en nu wordt op basis van postcode bepaald dat ook ik schulden moet hebben omdat ik blijkbaar in een risicogebied woon. Ik vind het laf dat men geen open kaart speelt en niet thuis geeft.
Ik raad Oxxio af.
18 September, 16:34 P. Klijn Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon een mail beantwoorden met je meterstand foto\'s kan niet komt gewoon terug raar ven slecht
Ik raad Oxxio af.
11 September, 20:11 J. Perlo Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eigenlijk geen, we zijn in 18-19 ook bij Oxxio geweest en dat was goed bevallen, vandaar dat we terug zijn !
Ik raad Oxxio aan.
03 September, 19:42 D Vermeulen Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio vraagt mij een borg te betalen, omdat ik in een risicocategorie zit. Belachelijk! Ik wens hierover gecontacteerd te worden. Diederik Vermeulen 0620289050
Ik raad Oxxio aan.
01 September, 15:20 A. sonnema Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zit niet bij Oxxio. Is een onbetrouwbare partij
Ik raad Oxxio af.
28 August, 07:07 R. Tongeren Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nadat ik me had aangemeld kreeg ik via d email door vanaf wanneer ik stoom en gas zou krijgen van oxxio. Helaas bleek na 14 dagen na ingangsdatum dat ik nog steeds bij mijn oude energie maatschappij was aangsloten. Er was iets mis gegaan bij het omzetten van mijn contract naar oxxio, zonder dat ik daar iets van wist.Later is dit recht gezet door oxxio, maar ben hierdoor wel een maand later overgestapt
Ik raad Oxxio aan.
25 August, 21:12 R Faber Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkel probleem. Online hulp en klanten service is niet aan de orde, niet gebruikt.
Ik raad Oxxio aan.
24 August, 08:03 D. Sahr Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Meine Meinung
Ik raad Oxxio aan.
19 August, 12:04 J. Bax Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben geheel onterecht kredietonwaardig geacht door Oxxio en Focum (Kredietchecker gecontracteerd door Oxxio). Na het opvragen van inzage blijkt Idd onterecht kredietonwaardig. Vervolgens begint het kastje muur verhaal en is contract eenzijdig geannuleerd door Oxxio vanwege interne wanprestaties. Een grote kutzooi en veel tijd aan kwijt geweest. Oxxio een tip: get your shit together zonder dat gare Focum. Een zeer ontevreden klant.....
Ik raad Oxxio af.
17 August, 13:28 M.H.G. Liebrand Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de administratie is bij jullie een zootje op 3-8 kreeg ik een mail dat ik 85.00 moet betalen 2x achter elkaar, op 4-8 een mail dat ik 97.00 moet betalen echt een zootje bij jullie.
Ik raad Oxxio af.
17 August, 10:08 J. Baijens Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces duurde te lang (5 wkn) waardoor het niet aansloot op einde vorige contract.
Ik raad Oxxio aan.
16 August, 07:06 A. Beekman Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De goedkoopste
Ik raad Oxxio aan.
13 August, 09:08 J. Matze Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik uitermate tevreden ben!
Ik raad Oxxio aan.
12 August, 07:50 W. Schouten Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk en helder
Ik raad Oxxio aan.
11 August, 07:18 R. Vries Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kreeg onterecht het label opgeplakt dat ik niet kredietwaardig ben en een borg moet betalen. Als je hier achteraan gaat kost het je heel veel tijd om het recht te zetten, want oxxio is niet of nauwelijks bereikbaar. Zelfs via de chat moet je wachten en tijdens het gechat stoppen ze met schrijven alsof ze eropeens niet meer zijn. En ook al heb je contact, hulp van oxxio kun je wel vergeten. Ook al bleek het onterecht te zijn en kon ik \'gewoon\' klant worden heb ik uit principe besloten om het contract direct te beëindigen.
Ik raad Oxxio af.
06 August, 04:11 A. Maas Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet tevreden . als je ze al aan de telefoon krijgt kort af. app werkt nog steeds niet.
Ik raad Oxxio af.
05 August, 18:07 C Dijk Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap en prijsvergekik ging moeiteloos
Ik raad Oxxio aan.
02 August, 07:13 P. Schijf Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Priema in orde
Ik raad Oxxio aan.
31 July, 19:34 B. Dongen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio vond mij niet kredietwaardig en moest ik een borg van 400euro betalen. Ik heb bij Focum gevraagd of ik ergens schuld had, maar dat was niet het geval. Dus daarom raad ik Oxxio niet aan
Ik raad Oxxio af.
30 July, 16:34 A Kraakmam-Pater Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Netjes verlopen allemaal
Ik raad Oxxio aan.
28 July, 07:13 M. van der Wijst Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aanvraag is goed gegaan. Helemaal omdat deze in een zeer beperkt aantal dagen gedaan moest worden.
Ik raad Oxxio aan.
27 July, 08:01 J. Hilverink Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice is vooral gebasseerd op online. Prijs die je eerst krijgt is heel anders dan welke je uiteindelijk betaald. Ze houden andere verbruikgegevens aan.
Ik raad Oxxio aan.
22 July, 07:28 T. Dool Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contract binnen 14 dagen opgezegd. Nu bij andere maatschappij contract
Ik raad Oxxio af.
21 July, 09:49 E.J. Bijsterveld Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kreeg niet de indruk dat men op mij zat te wachten.
Ik raad Oxxio af.
21 June, 08:23 B. Bakker Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Slechte service. Overstap ging moeizaam
Ik raad Oxxio af.
18 June, 08:09 W Evers-Brouwer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon snel en duidelijk maar ook heel fijn is de app. Daar kun je goed je verbruik zien en volgen.
Ik raad Oxxio aan.
11 June, 10:33 E. Douma Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oxxio lokt met laag maandbedrag. In mijn geval € 49 per maand en € 180 bonus na1 jaar. Na verstrijken 2 weken bedenktijd krijg je def. gemaild. in mijn geval € 65 Dus € 16 meer per maand dan was toegezegd. De € 180 bonus na 1 jaar is dus sigaar uit eigen doos. na dit jaar NOOIT meer Oxxio.
Ik raad Oxxio af.
09 June, 11:23 J. top Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen mening
Ik raad Oxxio aan.
07 June, 09:31 A.P.M. pelders Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snel duidelijk en eenvoudig
Ik raad Oxxio aan.
03 June, 20:34 C Scheermakers Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb bewust even gewacht met reageren op het functioneren van Oxxio. Vandaag kregen we ons maandtarief € 62.00 terwijl Oxxio zelf op 6 april ons een maandtarief van € 42,00 gaf. Wat al aan de hoge kant is omdat we zonnepanelen hebben. Direct gereageerd via een chat en kreeg meest stompzinnige antwoorden. Start is dus gewoon slecht!
Ik raad Oxxio af.
01 June, 14:03 R. Antunes Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad Oxxio aan.
30 May, 06:07 G Veld Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben
Ik raad Oxxio aan.
29 May, 12:12 J. Zijlstra Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goef
Ik raad Oxxio aan.
27 May, 15:10 W. Franken Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alleen het overzicht voor het bijhouden van je gebruik is zeer matig
Ik raad Oxxio af.
23 May, 13:46 M. Alem Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles netjes geregeld
Ik raad Oxxio aan.
22 May, 07:36 B Meer Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede hulp
Ik raad Oxxio aan.
22 May, 07:17 J. graaf Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet overgestapt naar oxxio want zij vragen €400.- vooraf. Dat heb ik niet gedaan. Als zij de klant niet vertrouwen zijn zij zelf niet te vertrouwen.
Ik raad Oxxio af.
14 May, 18:54 M Wilhelm Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon ben al eerder bij Oxxio klant geweest.
Ik raad Oxxio aan.
14 May, 13:48 A Sikma Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Maar de gene die 20 euro zou krijgen die heeft het nog niet ontvangen.
Ik raad Oxxio aan.
12 May, 08:44 M In\\\'t Hout Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles was perfect geregeld met de overstap. Ze hebben ook een goede en overzichtelijke app.
Ik raad Oxxio aan.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Oxxio?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Oxxio de voor jou de voordeligste aanbieding heeft kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Oxxio. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen. Houd er rekening mee dat het nog 4-6 weken kan duren voordat je daadwerkelijk overstapt naar Oxxio. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd en de opzegtermijn.

Welke opzegboete hanteert Oxxio?

1 juni 2023 zijn de opzegboetes door de ACM gewijzigd: De hoogte van je opzegboete wordt dan bepaald aan de hand van het verlies dat Oxxio maakt door de voortijdige beëindiging van je energiecontract. Oxxio heeft namelijk energie voor jou ingekocht, die jij niet meer zal afnemen. De geleden schade wordt berekend aan de hand van de energietarieven die in jouw contract staan, de resterende hoeveelheid kWh stroom en/of m3 gas die je nog zou afnemen (dit wordt berekend op basis van het geschatte verbruik wat in je contract staat) en de tarieven die Oxxio nu hanteert wanneer iemand een nieuw vergelijkbaar energiecontract afsluit. De berekening gaat dan als volgt:  
  • Opzegboete elektriciteit: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte kWh stroom tot het einde van je contract.
  • Opzegboete gas: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte M3 gas tot het einde van je contract.
Wil je graag een rekenvoorbeeld zien? Ga dan naar onze pagina over de opzegboete. Wil je voortijdig overstappen? Vraag dan eerst wat de (geschatte) hoogte van je opzegvergoeding is. Oxxio is verplicht dit aan jou te vertellen. Bereken aan de hand van de inschatting of de overstap het waard is. Er zijn een aantal uitzonderingen wanneer Oxxio geen opzegboete mag hanteren:
  1. Je zegt binnen 7 dagen voordat je contract eindigt op.
  2. De tarieven van een nieuw energiecontract zijn op het moment van opzeggen hoger dan de tarieven die in jouw contract staan.
  3. Oxxio brengt later dan 6 weken na het beëindigen van je contract de opzegboete in rekening.

Hoe verlopen betalingen aan Oxxio?

De betalingen aan Oxxio verlopen via een automatische incasso. Je mag zelf bepalen wanneer je wilt dat Oxxio het termijnbedrag afschrijft, alleen mag het nooit op de 29e, 30e of 31e worden afgeschreven. Daarnaast kan je de afschrijfdatum aanpassen via Mijn Oxxio. Als je liever met een acceptgiro wilt betalen vraagt Oxxio voor elke acceptgiro tussen 2 en 3 euro administratiekosten.

Wat is het kijkvenster van Oxxio?

Oxxio hanteert een kijkvenster van 3 maanden. Het is dus mogelijk om 3 maanden voor het einde van je contract kosteloos te switchen naar een andere energie aanbieder..

Wat is de minimale betaling bij Oxxio?

Bij Oxxio wordt de terugleververgoeding verrekend op de jaarafrekening. Je betaald dus elke maand het vaste bedrag wat je zelf hebt afgesproken. De minimale betaling bij Oxxio is 9 euro per maand. Dit kan je niet zelf instellen. Eind van het jaar laat Oxxio weten of je nog geld terug krijgt, bij moet betalen of quitte speelt.

Wat is de verwerkingstijd van mijn aanvraag bij Oxxio?

Als jij een contract-aanvraag bij Oxxio hebt gedaan, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van vier tot vijf weken.

Hoe krijg ik mijn bevestiging van Oxxio?

Nadat je een aanvraag bij Oxxio hebt gedaan krijg je een bevestiging per mail binnen 2 dagen. Hierin staat ook meteen je het contract. Heb je geen e-mailaccount, dan kunnen ze de bevestiging en het contract ook per post sturen.

Hoe wordt het maandbedrag vastgesteld?

Het maandbedrag wordt gebaseerd op het historisch verbruik van de woning. Dit wordt doorgegeven door de netbeheerder

Kan je het maandbedrag aanpassen bij Oxxio?

Ja je kan het maandbedrag bij Oxxio zelf aanpassen. Je kan het verlagen tot minimum van 50 euro per maand.

Is een spoedaanvraag mogelijk bij Oxxio?

Ja, Oxxio accepteert spoedaanvragen. Dit kan niet via ons. Je moet zelf bellen naar de klantenservice van Oxxio. Daarnaast moet je rekening houden met een borg van 400 euro.

Wordt er een kredietcheck gedaan Oxxio?

Ja, Oxxio doet een kredietcheck. In het geval van een negatieve kredietwaardigheid kan je dit bij het EDR opvragen. Zij kunnen de kredietwaardigheid eventueel aanpassen.

Heeft de leverancier een app/online omgeving met gebruikersoverzicht?

Ja, Oxxio heeft een app. Naast de app hebben hebben ze ook een online omgeving waarin je al je facturen, contactgegevens, betaalgegevens (aanpasbaar), overeenkomst, meterstanden (kan je ook online indienen) en veelgestelde vragen kan vinden.
6,6

Contactgegevens

Adres
Marten Meesweg 5
3068AV, Rotterdam
Website
Wil jij meer weten over de energieleverancier Oxxio? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van Oxxio bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt